Cara Ajar Anak Membaca di Rumah Paling 'Kacang' - Oh Mudahnya

Cara Ajar Anak Membaca di Rumah Paling ‘Kacang’

Ajar Anak Membaca

Ajar Anak Membaca

 

Bila di pikirkan balik, anak kita kurang bermesra dengan kita dalam sehari..

Tak caya??

….

..

.

Kul 7 hantar anak pergi pusat jagaan…

Anak tengah tidur kita angkat dorang…

Anak bangun nampak kawan-kawan dan penjaga..

 

8 jam mereka di sana…

Petang bawa balik rumah dekat maghrib.

Kul 10 anak dah tidur.

 

Jadi agak-agak 1 jam je kita bermesra dengan anak…

Tu pun kalau 1 jam… Kalau asyik tengok fon dan laptop..

Agak-agak 10 minit je…

 

Kita tak de peluang pun nak ajar anak membaca..

Tengok-tengok anak dah besar..

 

Sentuhan ibu bapa kan ada ‘keajaibannya’

Mungkin kita mencipta alasan untuk tidak ajar anak membaca seperti:

  • Saya bukan cikgu

  • Saya tak tahu nak ajar anak membaca

  • Saya tak de modul untuk ajar anak membaca

  • blaa…bla..blaa….

 

 

Sekarang ni banyak alat bantuan yang boleh dapat di pasaran..

Antaranya i-Sina

Ajar Anak Membaca

Ajar Anak Membaca

 

Kita boleh ajar anak membaca dengan i-Sina..

Tak de basic mengajar macam cikgu sekolah pun tak pe sebab dalam tu dah di tunjuk 1 per 1.

 

Kita sangat gembira kalau anak dapat membaca…

Tapi LAGI GEMBIRA bila kita sendiri yang ajar anak membaca.

 

Untuk kongsi kegembiraan itu

Maklumat lanjut tentang i-SINA di SINI

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *